|
Lista dyskusyjna mieszkańców osiedla Wędkarska w Warszawie Forum mieszkańców osiedla do rejestrowania się na tym forum!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patrycja Żbikowska
Gość
|
Wysłany: Sob 15:40, 17 Lut 2007 Temat postu: administracja osiedla |
|
|
Witam,
kilka dni temu znalazłam przy naszej (wiecznie nieczynnej) bramie reklame firmy zajmującej sie administracja i zarzadzaniem osiedlami. Poprosiłam o cennik i otrzymałam ofertę. Po wybraniu intersujących nas punktów, można oczekiwać cennika. Myślę, że można się zastanowić czy w przypadku takich samych lub niewielkiej różnicy w składkach miesięcznych, nie byłoby to korzystne. Jak na razie, np. kwestie zimowe nie były rozwiązywane tak jak było to ustalane przy okazji argumentowania wysokości składki. Mówiliśy wówczas np., o kimś do odśnieżania (na szczęście zima nie była okrutna), albo może nie byłoby notorycznych kłopotów z bramą, a przynajmniej byłb ktoś czyim obowiązkiem byłoby doprowadzenie tej sprawy do szczęśliwego końca. zaznaczcie co was interesowałoby i zapytamy o cenę,a potem można to przedyskutować. pozdrawiam
„Spowodujemy, że nasi kontrahenci będą mieszkali lepiej, taniej i bezpieczniej”
OFERUJEMY
administrowanie nieruchomością wspólną
czynności akceptacja
Administracyjne Tak / Nie*
Czynności związane z uzyskaniem numeru REGON i NIP. Tak / Nie*
Założenie rachunku bankowego Wspólnoty. Tak / Nie*
Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości. Tak / Nie*
Prowadzenie ewidencji właścicieli lokali. Tak / Nie*
Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej. Tak / Nie*
Protokolarne przejmowanie nieruchomości wraz ich dokumentacją techniczną i prawną. Tak / Nie*
Wskazywanie najkorzystniejszych ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną. Tak / Nie*
Przygotowywanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej. Tak / Nie*
Analizowanie, doradzanie i według potrzeb, opracowywanie koncepcji działania wobec dostawców usług do nieruchomości. Tak / Nie*
Bieżąca analiza przychodów i kosztów utrzymania nieruchomości. Tak / Nie*
Zapobieganie nieuzasadnionemu inwestowaniu w nieruchomość zarządzaną poprzez profesjonalne doradztwo Zarządowi. Tak / Nie*
Analizowanie składanych ofert dotyczących umów o dostawy, roboty i usługi związane z utrzymaniem nieruchomości. Tak / Nie*
Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości. Tak / Nie*
Przygotowywanie uchwał właścicieli lokali niezbędnych do realizacji przyjętego planu gospodarczego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Tak / Nie*
Opracowywanie dodatkowych dokumentów usprawniających funkcjonowanie wspólnoty mieszkaniowej – na życzenie Zleceniodawcy (statut, regulamin pracy, regulaminy rozliczeń kosztów zakupu wody i ciepła) . Tak / Nie*
Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z użytkowaniem zarządzanego zasobu. Tak / Nie*
Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego. Tak / Nie*
Archiwizowanie dokumentów zarządzanej nieruchomości. Tak / Nie*
Praca administratora bezpośrednio przy nieruchomości. Tak / Nie*
UTRZYMANIE PORZĄDKU, KONSERWACJA I EKSPLOATACJA Tak / Nie*
Zgłaszanie i organizowanie koniecznych prac konserwacyjnych oraz egzekwowanie i nadzór czynności pogotowia technicznego. Tak / Nie*
Przygotowanie procedury wyboru wykonawcy robót. Tak / Nie*
Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z pracami konserwacyjnymi, remontowymi lub inwestycyjnymi. Tak / Nie*
Utrzymanie (nadzorowanie) porządku części wspólnej nieruchomości budynkowej i gruntowej oraz terenów zielonych Tak / Nie*
Kontrola nad: a) zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu, 1. b) odprowadzaniem ścieków, wywozem nieczystości i dostawą energii cieplnej, c) utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz 2. terenów służących do wspólnego użytku przez właścicieli lokali, d) pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji wewnętrznych w 3. nieruchomości,4. e) innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości, f) usuwaniem awarii i ich skutków, g) oczyszczanie ze śniegu i lodu w nieruchomości,5. h) całorocznym utrzymaniem czystości i sprawności użytkowej chodników 6. przyległych do zarządzanej nieruchomości (czyszczenie ze śniegu, lodu, błota, 7. oraz usuwanie śliskości i gołoledzi) – codziennie do godz.7.00 Tak / Nie*
Organizowanie pogotowia technicznego (w trybie zleconym). Tak / Nie*
Weryfikacja faktur za dostarczone media komunalne. Tak / Nie*
Okresowe odczytywanie urządzeń pomiarowych. Tak / Nie*
Nadzorowanie i organizowanie legalizacji urządzeń pomiarowych. Tak / Nie*
Ustalanie zaliczek na media komunalne i opłaty eksploatacyjne. Tak / Nie*
USŁUGI RACHUNKOWO-KSIĘGOWE Tak / Nie*
Prowadzenie ewidencji księgowej zgodnie z podjętymi uchwałami wspólnoty mieszkaniowej. Proponujemy księgowość opartą na przepisach ustawy o rachunkowości czyli tzw. pełna księgowość, lub rejestrowanie wszystkich przychodów i kosztów, środków pieniężnych oraz rozrachunków z tego tytułu w prowadzonym rejestrze czyli tzw. uproszczony sposób prowadzenia księgowości. Tak / Nie*
Przygotowywanie projektów planów rzeczowo-finansowych. Tak / Nie*
Przygotowywanie naliczeń finansowych na podstawie uchwał właścicieli lokali. Tak / Nie*
Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych za określony okres. Tak / Nie*
Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych. Tak / Nie*
Przygotowywanie okresowych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz o przychodach. Tak / Nie*
Rozliczanie okresowe oraz roczne z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego. Tak / Nie*
Zgłaszanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu opłat mieszkaniowych i pożytków oraz innych przychodów z nieruchomości. Tak / Nie*
Przechowywanie i utrzymywanie źródłowych dokumentów finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Tak / Nie*
Obsługa związana z bankiem lub pocztą. Tak / Nie*
TECHNICZNE UTRZYMANIE NIERUCHOMOŚCI: Tak / Nie*
Sporządzanie zestawień potrzeb remontowo-konserwacyjnych wynikających z corocznych przeglądów technicznych. Tak / Nie*
Opracowywanie planów remontów nieruchomości (jako załącznika do planu finansowego). Tak / Nie*
Przygotowanie treści uchwały właścicieli lokali na roboty remontowo-modernizacyjne zgodnie określonymi w przepisach prawa procedurami. Tak / Nie*
Sporządzanie zakresu prac remontowych dla nieruchomości. Tak / Nie*
Przygotowanie procedur do otrzymywania kredytów preferencyjnych na planowane remonty. Tak / Nie*
Organizowanie i nadzór robót remontowo-modernizacyjnych (według oddzielnych uzgodnień). Tak / Nie*
Bieżąca kontrola utrzymania w należytym stanie technicznym zarządzanej nieruchomości. Dochodzenie rękojmi od wykonawcy inwestycji za stwierdzone usterki Tak / Nie*
IV. MONITORING Tak / Nie*
Projektowanie systemu zabezpieczeń alarmowych nieruchomości Tak / Nie*
Monitorowanie nieruchomości poprzez system kamer sterowanych elektronicznie z możliwością podglądu w mieszkaniu na ekranie własnego monitora. Tak / Nie*
Kontrola dostępu przy wejściu/wjeździe do nieruchomości pozwalająca identyfikować wchodzącego (cyfrowa, pilotem). Tak / Nie*
Czujniki sygnalizacyjne systemu alarmowego (przewodowego bezprzewodowego) Tak / Nie*
Domofony i wideodomofony Tak / Nie*
Podgląd telewizji dozorowej przez sieć LAN Tak / Nie*
Powiadamianie o zagrożeniu przez osobisty telefon komórkowy Tak / Nie*
Powyższe czynności monitoringowe mogą mieć zastosowanie również w lokalach mieszkalnych.Wysokość wynagrodzenia uzależniona będzie od wynegocjowanego zakresu czynności
Organizacja administrowania zasobem
1. Do nadzoru realizacji umowy wyznaczony jest licencjonowany zarządca, który odpowiada swymi uprawnieniami za wykonywane czynności, a spowodowane szkody pokrywane będą z jego polisy ubezpieczeniowej.
2. Czynności zawarte w umowie realizuje administrator, który zgodnie z zakresem czynności oraz ustalonymi przez zarządcę procedurami realizuje swoje zadania.
3. Administrator raportuje Zarządowi w ustalonych w umowie terminach zdarzenia porządkowe, organizacyjne i inne wynikające z przepisów wewnętrznych wspólnoty.
4. Administrator uczestniczy przy wszystkich czynnościach mających skutki finansowe dla wspólnoty w postaci wystawianych faktur za usługę, dostawę (liczniki, wody, ciepłomierze, śmieci, inne usługi). Opisuje celowość i zasadność wystawienia faktury na jej odwrocie, przedstawia do akceptacji Zarządowi i przekazuje do realizacji zarządcy (czynności mogą być dopracowane przez Zarząd wspólnoty).
5. Wyboru dostawców i usługodawców dokonuje Zarząd wspólnoty, kryteria przygotowuje zarządca.
6. Umowy na dostawy i usługi przygotowuje zarządca, zawiera Zarząd wspólnoty.
7. Zarząd wspólnoty mieszkaniowej realizuje swoje powinności bezpośrednio w swoim budynku, bez potrzeby składania wizyt u zarządcy. Wspólnota płaci za usługę i nie musi ponosić dodatkowych kosztów na jej nadzór. Zarządca jest odpowiedzialny za wykonanie umowy a raportowanie jej realizacji powinno wynikać z wzorów dokumentów do wypełnienia i terminów ich przekazywania do Zarządu.
8. Dostawcy i wykonawcy usług przy zmianie administratora wcale nie muszą być zmieniani. Nowy administrator może cesją je przejąć i negocjować nowe warunki.
9. Zarządca przechowuje całą dokumentację wspólnoty, jest odpowiedzialny za jej kompletność i aktualność. Zarząd ma obowiązek kontrolować jej kompletność i aktualność w terminach przez siebie ustanowionych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|